- Figur 1: Bilde av bybuss klasse 1 (Foto: Ruter)
- Figur 2: Togstasjon med ledelinje og oppmerksomhetsfelt (Foto: Rudolph Brynn)
- Figur 3: FNs bærekraftsmål (Kilde: FN.no)
- Figur 42: Planarbeid (foto: Statens vegvesen)
- Figur 43: Modellbasert prosjektering (Foto: Statens vegvesen)
- Figur 4: Bilde av bybuss klasse 1 (Foto: Ruter)
- Figur 5: Bilde av lovbok og dommerklubbe
- Figur 6: Viktig med utforming og vedlikehold av holdeplass slik at buss kommer helt inntil fortauskant. (Foto: Kolumbus v/ Ystanes).
- Figur 7: Plattform ved bussterminal (Foto: Dagfinn Mahle, Viken Kollektivterminaler)
- Figur 8: Informasjonstavle ved bussholdeplass (Foto: Statens vegvesen)
- Figur 9: Bussholdeplass (Solbakk) med ledelinjer og oppmerksomhetsfelt (Foto: Svein Ystanes, Kolumbus AS )
- Figur 10: Tog som ankommer stasjon i Stavanger med ledelinje og oppmerksomhetsfelt på perrongen (Foto: Rudolph Brynn, Universell Utforming AS)
- Figur 11: Heggedal stasjon med farefelt og ledelinjer (Foto: BaneNor v/Terje Borud.)
- Figur 12: Høvik stasjon med informasjonsmonitor, farefelt og ledelinjer. (Foto: Banenor v/Terje Borud.)
- Figur 13: Bybanen i Bergen (Foto: NHO transport Torstein Clausen Jystad)
- Figur 14: Gråkallbanen i Trondheim. (Foto: NHO transport Torstein Clausen Jystad)
- Figur 15: Gråkallbanen i Trondheim (Foto: NHO transport v/Torstein Clausen Jystad)
- Figur 16: Høvik stasjon (Foto: Terje Borud, Banenor
- Figur 17: Heggedal togstasjon (Foto: Terje Borud, Banenor)
- Figur 18: Skilt med taktil skrift og punktskrift (Norges Blindeforbund)
- Figur 19: Dimensjonering av parkeringsplass (Norges Handikapforbund)
- Figur 20: Utenfor hovedinngangsdører skal det være et horisontalt felt på minimum 1,5 m x 1,5 m (DIBK veiledning til Byggteknisk forskrift TEK17)
- Figur 21: Betjening for automatisk døråpner skal plasseres slik at den er tilgjengelig for personer i rullestol (Kilde: Direktoratet for byggkvalitet, veileder til TEK17)
- Figur 22: Dimensjonering av inngangsparti (Norges Handikapforbund)
- Figur 23: Eksempel på rampe med én håndløper (Kilde: Direktoratet for byggkvalitet, veileder til TEK17)
- Figur 24: Håndløperen skal følge trappeløpet, og rundt på mellomrepos (Kilde: Direktoratet for byggkvalitet, veileder til TEK17)
- Figur 25: Enten kan én håndløper monteres med overkant 0,9 meter over forkanten på inntrinnet og den andre 0,2 meter lavere, eller én håndløper kan monteres i 0,8 meter høyde. (Kilde: Direktoratet for byggkvalitet, veileder til TEK17)
- Figur 26: Dimensjonering av heis (Norges Handikapforbund)
- Figur 27: Eksempler på utendørs ledelinjer med kontrast for veifinning (Foto: Svein Ystanes, Kolumbus)
- Figur 28: Eksempler på innendørs ledelinjer med kontrast for veifinning (Foto: Ski kommune og Jan Tore Lindskog/Omsorgsbygg Oslo KF)
- Figur 29: Skilt med god kontrast mellom tekst og bakgrunn (Foto: Universell Utforming AS)
- Figur 30: Nedsenket skranke (Foto: Universell Utforming AS)
- Figur 31: Synlig kontrast mellom gulvet, vegger og fastmontert utstyr. (Direktoratet for byggkvalitet, TEK17 § 12-9 Figur 3)
- Figur 32: Bad og toalett – detaljer som teller. Norges Handikapforbund
- Figur 33: Bad og toalett – detaljer som teller. Norges Handikapforbund
- Figur 34: Eksempel på plassering av snusirkel foran toalett (Kilde: 4-All).
- Figur 35: Forskjellig gassmarkering på vindu og dør (Foto: Universell Utforming AS)
- Figur 38: Skilt med punktskrift og opphøyde, taktile bokstaver (Foto: Universell Utforming AS)
- Figur 39: Holdeplass med reiseinformasjon i flere formater, blant annet taktilt kart. (Foto: Dagfinn Mahle, Viken kollektivterminaler
- Figur 40: Mobilapplikasjoner er en stadig viktigere del av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (Foto: Universell Utforming AS)
- Figur 41: Personale informerer ved billettautomater på Oslo S. (Foto: Standard Norge)
- Figur 43 Lovbok (Foto: Rudolph Brynn)